Magicy Wiki
Advertisement

Summer Yasmine Bishil (ur. 17 lipca 1988 w Pasadenie[1]) – amerykańska aktorka, która wcieliła się w rolę Margo Hanson w serialu „Magicy”. Pierwsze znaczące role, które otrzymała, to role w dramatycznych filmach, „Nic świętego” (2007), gdzie zagrała Jasirę oraz „Przeprawa” (2009), gdzie zagrała Taslimę.

Biografia[]

Młodość[]

Bishil urodziła się w Pasadenie w Kaliforni[1][2]. Jej matka jest Amerykanką, a ojciec ma indyjsko-saudyjskie pochodzenie[3]. Summer jest najmłodsza z trojga rodzeństwa. W wieku trzech lat, razem z całą rodziną przeprowadziła się do Arabii Saudyjskiej. Rok później, jej rodzina przeniosła się na małą wyspę Bahrajn[2][4][5]. Tam Summer wraz z bratem uczęszczała do angielskiej szkoły, Bahrain School.

11 września 2001, ataki terrorystyczne nasiliły się do tego stopnia, że skłoniły jej rodzinę na powrót do Stanów Zjednoczonych[4]. Przeprowadzili się do wspólnoty mormonów w San Diego, gdzie uczęszczała do szkoły publicznej, regularnie przez tydzień[4][5]. Ze względu na napięcie, związane z atakami z 11 września w Stanach Zjednoczonych, Summer była niemile witana po powrocie przez rówieśników w szkole[4]. Stwierdziła, że powrót nie był łatwy. Rodzina przeniosła się później do Arcadii, gdzie została edukowana przez mamę w domu[4][5]. Brała udział w zajęciach w Citrus College w Glendorii w Kalifornii[3].

Kariera[]

Bishil rozpoczęła lekcje aktorstwa w wieku 14 lat. W ciągu roku, podpisała kontrakt z menedżerem i agencją. Pierwszą rolą Bishil, była epizodyczna rola w serialu „To tylko gra”, emitowanego przez Nickelodeon, a następnie występy w kilku innych serialach dla dzieci.

Przełomem w karierze Bishil[6], była rola w filmie Alana Balla, „Nic świętego” (2006) – filmowej adaptacji powieści, „Towelhead”. Została skrytykowana przez Danę Stevens, która powiedziała, że „Jej wystep jest najprawdziwszą rzeczą w filmie, mimo wszystkich dobrych intencji, sztuczne uczucia były żenujące i podobne do reklamy o niewłaściwym wzruszeniu.”[7]. Bob Strauss, który pisze dla kilku gazet Los Angeles, stwierdził, że Bishil „… jest jedną z najbardziej naturalnych aktorek filmowych poznanych od lat”[8]. Gary Goldstein, 12 września w „Los Angeles Times” w przeglądzie filmu „Nic świętego”, stwierdził, że „… nowicjuszka Summer Bishil zmienia się w odważną, spokojną przykuwającą wzrok kreację Jasiry”[9].

W 2009, wraz z Harrisonem Fordem, Rayem Liotta i Ashley Judd[10], zagrała w projekcie Wayne'a Kramera, „Przeprawa”. Została wybrana do roli księżniczki Azuli w 2010 roku w filmie, M. Nighta Shyamalana, „Ostatni Władca Wiatru”, gdzie w planowanym sequelu, miała być główną bohaterką, jednak kontynuacja nigdy nie została nakręcona[11].

W 2013, obsadzono ją w roli Samiry w jednej z wiodących ról w krótkotrwałym serialu, „Lucky 7”, emitowanego przez sieć telewizyjną ABC[12][13]. Pod koniec 2014, została obsadzona w roli Margo Hanson w fantastycznym serialu „Magicy”, emitowanego przez kanał SciFi Universal[14].

Zobacz też[]

Przypisy[]

Advertisement